SAF logotypeHem Om föreningen Medlemskap Styrelse Stadgar Rabatter På gång Auktioner SAF-bladet Kunskapsbank In English Kontakt Om webbplatsen

SAF-bladet

SAF-bladet, Stockholms Akvarieförenings medlemsblad, utkom under ett trettiotal år under ledning av olika redaktörer, ibland med god hjälp från andra, men ofta har redaktören själv ansvarat för att tidningen kommit ut med innehåll. SAF-bladet fanns i pappersupplaga fram till 2006. Särskilt bemärkta är de med Sara Söderström som redaktör. Sara illustrerade varje nummer med egna teckningar av hög klass.Många äldre nummer är digitaliserade och finns för nedladdning i PDF-format.

Under 2014 och 2015 producerades digitalt ett nummer med namnet Splash och två nummer utan titel.

Redaktörer:

• Matti Grüner, 2016
  • Cecilia Lindh, 2014
  • Sara Söderström, 2001-2006
  • Carina Klingzell, 2001-200

Splash

SAF-bladet utan titel

SAF-bladet

Senast uppdaterat augusti 2019

Upphovsrätt Creative Commons BY-ND, 4.0: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ Stockholms Akvarieförening och författarna. Artikeln får skrivas ut och användas för personligt bruk. Vidare spridning måste utgöras av exakt samma innehåll och formatering. och ursprung och författare anges tydligt.